Header Afbeelding werken bij Topicus

Gemeenten

Bij Topicus werken we aan IT met een sociale impact. En daar zijn we trots op. Een van de domeinen waar deze impact zonder meer duidelijk naar voren komt, is bij onze businessline gemeenten.

Gemeenten

Gemeenten zijn sinds een aantal jaar grotendeels zelf verantwoordelijk voor maatschappelijke ondersteuning, jeugdzorg, begeleiding naar werk en bestaanszekerheid.. Een hele verantwoordelijkheid: Kwetsbare burgers zijn het slachtoffer als het niet goed gaat. Met vernieuwende oplossingen ondersteunen wij gemeenten op verschillende onderdelen binnen het Sociaal Domein. Dat doen we met onze software Gidso.

DE UITDAGING

Landelijk worstelen gemeenten met de uitvoering van het beleid in het Sociaal Domein. Het is dan ook een hele kluif: Gemeenten dragen bijvoorbeeld meer verantwoordelijkheid voor de schuldhulp, jeugdhulp en de begeleiding naar werk. Hier komen verschillende partners bij kijken en alle hulp moet gestroomlijnd worden om zo de beste begeleiding te kunnen bieden. Wij helpen gemeenten hiermee met Gidso, ons tech-platform waarmee de redzaamheid van burgers wordt vergroot en de samenwerking tussen gemeenten, gezinnen, jeugdzorg en sociale wijkteams verbetert.  


ONZE IMPACT

Gidso bestaat uit verschillende onderdelen die naadloos op elkaar aansluiten. De software ondersteunt iedereen in het zorgproces en brengt ze met elkaar in contact. Gemeenten, wijkteams en burgers vormen samen één team waardoor op het juiste moment de juiste zorg beschikbaar komt. Wat wij doen met Gidso, is deels gebaseerd op wat de wet voorschrijft, deels op wat onze klanten van ons vragen en op onze visie op de ontwikkelingen in het werkveld.

 

JIJ OP DE WERKVLOER

Binnen onze businessline werken we met zo’n veertig personen aan Gidso. We hebben een Java-, .Net Development-, en een Kanban-team. Daarnaast hebben we een Analyse- en een Test-team en onze Gidso-servicedesk. Tot slot hebben we teams voor Sales, Projecten en voor Consultancy. Hierin werken de projectleiders, consultants, accountmanagers en de sales- en servicedeskmedewerkers. De verschillende rollen rondom Gidso zorgen ervoor dat ons overkoepelende team heel gevarieerd is. We werken met mensen die nog aan het afstuderen zijn, maar ook met ervaren collega’s met meer dan twintig jaar ervaring. 

 

DE WERKSFEER

We helpen elkaar graag en zijn nieuwsgierig naar elkaars werk, maar hebben ook zeker een focus op het leveren van de prestaties die we met elkaar afspreken. Iedereen weet wat er van hem of haar wordt verwacht, zonder dat het een enorme druk op mensen legt. Als we samen vaststellen dat er iets extra’s nodig is, bijvoorbeeld opleiding, capaciteit, of juist even wat meer rust, dan regelen we dat. Na het werk gaan we regelmatig samen wat drinken, eten, of gamen, en eens per jaar hebben we een weekenduitje.

 

ONZE TOOLS

Onze ontwikkelteams werken Agile in drie-wekelijkse sprints aan de Saas-software. Daar zetten we moderne tools en frameworks bij in. Java, Spring Boot, PostgreSQL, IntelliJ, Salt, Grafana en nog veel meer, zijn heel belangrijk voor ons dagelijks werk. Die tools helpen niet alleen bij het ontwikkelen en testen, maar ook bij onze deployments en beheren van de hosting. Wij dragen een grote verantwoordelijkheid wanneer het gaat om de beschikbaarheid en veiligheid van Gidso, en de onderliggende database met gegevens van veel inwoners van Nederland. Om zeker te weten dat we daar heel scherp op zijn en blijven, zijn wij ISO-gecertificeerd.

 

BEKEND VAN

Gidso, ons serviceplatform waarmee we ondersteuning in het Sociaal Domein toegankelijker maken, hulpvragen sneller in beeld brengen, en voorzien in directe communicatie tussen inwoners en hulpverleners. Gidso wordt ingezet bij tientallen gemeenten, waaronder de Amsterdam, Enschede, Zwolle, Súdwest Fryslân en Rotterdam.

 


Meer weten? Neem contact op

@
Kalle Dijkkamp Recruiter 06-38795166Nu bellen